Previous Page  9 / 16 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 9 / 16 Next Page
Page Background

Transparency Info Nr. 4 / 2016

O analiză corectă a disparităților între

agenda politică, agenda media și agenda publicu-

lui arată că pentru ieșirea din cercul vicios trebuie

spuse adevăruri si cerute explicit acțiuni și atitu-

dini.

“După ce am citit rezultatele și am

evaluat datele care stau la baza

corelațiilor am constatat că

în România este o prăpastie enormă

între discursul public sau tribuna

publică de acuzare/revendicare și

nevoia concretă a societății”.

V

ictor Alistar - directorul Transparency In-

ternational România

Conform metodologiei studiului Barome-

trul Global al Corupției, acesta oferă o perspecti-

vă bogată a experienței personale a oamenilor cu

privire la corupție, precum și punctele lor de vede-

re cu privire la situația din țară. Din analiza de

profunzime a datelor și din corelările primare se

observă că în cazul datelor reprezentative pentru

România, există câteva aspecte care ar trebui să

determine o acțiune energică la nivelul societății:

Tinerii în general solicită o organizare socială

în mediul public dar și cel de afaceri care să

nu mai condiționeze accesul la servicii și/sau

carieră de existenta unor mecanisme relațio-

nare

Capacitatea instituțiilor publice dar și a com-

paniilor de a genera un mediu real de integri-

tate este neperformantă și, în ciuda eforturilor

anticorupție ale instituțiilor de aplicare a legii

din România, 1/3 dintre utilizatori trebuie să

plătească mită pentru acces la serviciile desti-

nate lor.

Companiile din România, inclusiv cele de ser-

vicii de utilități, nu și-au îmbunătățit climatul

de integritate internă și în interfața cu publicul.

Administrația publică nu a reușit să își tran-

sforme conduita și modalitățile de interacțio-

nare cu cetățenii și, deși sunt temeri de deci-

zie, la procedurile de rutină se contată ace-

leași practici de facilitare a serviciilor publice.

Rata mică de răspuns la oportunitatea și efi-

cacitatea raportării corupției arată pe de o

parte că acele rețele protejate pot acționa fără

ca răspunsul de aplicare a legii să vină

prompt și pe de altă parte faptul că la nivel de

prevenție, mecanismele de remedii interne nu

funcționează nici în administrație, nici în com-

paniile de furnizare a serviciilor către public.

De asemenea faptul că (în România mai mult

decât în alte țări) victimele sunt intimidate să

nu raporteze sau să protesteze împotriva co-

rupției arată că mecanismul de sancționare

are limitări logistice sau de practică unitară.

Informații cheie despre România