

5
T R AN S P AR E NCY I N F O
b u n e p r ac t i c i
Propunere modificare: Art.30 Bunurile imobile confiscate vor putea fi utilizate de instituțiile
publice ale administrației centrale și locale
sau vor putea fi atribuite în folosință gratuită
organizațiilor neguvernamentale care derulează programe de prevenire a infracțiunilor
pentru care s-a dispus confiscarea.
Propunere introducere articol:
Sumele rezultate din valorificarea bunurilor confiscate vor
fi utilizate pentru derularea de programe de prevenție care să limiteze riscurile unor
infracțiuni similare pe viitor. În acest scop, o parte din sumă va fi atribuită sub formă
de granturi, conform legii, organizațiilor neguvernamentale care derulează programe
de prevenire a infracțiunilor pentru care s-a dispus confiscarea.
Motivare: Considerăm că prin cele două prevederi vor putea fi sprijinite organizațiile negu-
vernamentale care derulează programe de prevenire a infracțiunilor pentru care s-a dispus
confiscarea.
Propunere modificare: Hotărârea Guvernului nr. 32/2011 privind desemnarea Oficiului Naţio-
nal de Prevenire a Criminalităţii şi Cooperare pentru Recuperarea Creanţelor provenite din
Infracţiuni din cadrul Ministerului Justiţiei (…)
se abrogă în termen de 120 de zile de la da-
ta intrării în vigoare a prezentei legi.
Motivare: Este obligatorie stabilirea unui termen în care va fi abrogată HG nr. 32/2011 pentru
a preveni o situație de vid legislativ. De altfel, toate termenele prevăzute în prezentul proiect
de lege trebuie corelate cu termenele care fac Agenția funcțională.
Considerăm că este utilă o clarificare a modului în care Agenția ține evidența sumelor colec-
tate în urma valorificării bunurilor confiscate în procedurile penale. De asemenea, recoman-
dăm ca actul normativ să prevadă termene clare în care instituțiile / entitățile vizate să înde-
plinească solicitările menționate în prezentul act normativ.