

T R AN S P AR E NCY I N FO N R . 6 / 2 0 1 6
F o l l ow - u p
București, 9
decembrie
2016
Scopul acestui eveniment a fost de a facilita o dezbatere cu privire la felul în care
o companie trebuie să se raporteze la integritate și să-și implice
stakeholderii
pentru
ca împreună să contribuie la consolidarea integrității în afaceri. Pe parcursul eveni-
mentului, au fost prezentate exemple și provocări, precum și posibile soluții pentru
promovarea integrității ca premisă pentru responsabilitate socială și dezvoltare
durabilă a mediului de afaceri și nu numai. Magistrații, reprezentanții autorităților
publice, sectorului de afaceri și mediului academic au discutat despre modalitățile cele
mai eficiente de a implementa o cultură organizațională bazată pe integritate.
„Lidership-ul este esențial când dorești să consolidezi o cultură organizațională
bazată pe integritate. Un cod de etică implementat pur formal este mai mult decât ne-
cesar, dar nu suficient pentru că personalul se va confrunta cu dileme etice în care va
trebui să pună în aplicare propria judecată bazată pe valori asumate, o reală cultură
de afaceri”.
(Gro Skaaren-Fystro, Special Adviser, Transparency International
Norway)
„Trebuie să acceptăm că transformarea către integritate a unei societăți este un pro-
ces de durată, iar pentru acest lucru trebuie să ne schimbăm. Principalul element de
schimbare trebuie să fim noi, iar pentru acest lucru trebuie să avem curaj”.
(Marian V.
Popa, Director Deutsche Bank Global Technology Center România)
„În mediul de afaceri, o organizaţie este considerată integră dacă: informează corect
opinia publică și părțile interesate cu privire la ce are de gând să facă, face ceea ce a
spus că va face și îşi asumă responsabilitatea deciziilor şi acţiunilor sale”.
(Viorel
Pătrașcu, Transaprency International România)