Previous Page  3 / 12 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 12 Next Page
Page Background

PE SCURT

Jocurile şi sporturile sunt o modalitate valoroasă de educare, chiar şi pentru teme serioase cum este corupţia.

Ele dezvoltă cunoaşterea, atitudini, valori şi pot fi deosebit de eficiente în a încuraja lucrul în echipă.

Jocul este un instrument pe care îl folosesc mulţi profesori că să îşi înveţe elevii despre integritate şi corupţie.

Jocurile de societate (în engleză „board games”) sunt o metodă interactivă, necostisitoare, de a încuraja partici-

panții să colaboreze și să discute liber despre tema jocului.

CUM PUI IDEEA ÎN PRACTICĂ?

POȚI PUNE LUCRURILE ÎN MIȘCARE!

Profesorii trebuie să înţeleagă legătura dintre joc şi lecţiile prezentate în cadrul jocului. Nu este vorba doar

de a ocupa timpul elevului; în joc pot exista idei pline de înţeles

.

Jocurile trebuie să fie distractive, dar şi folositoare. Una din două nu e suficient.

Jocurile trebuie să pună întrebări pertinente despre problemele în cauză, iar jucătorii trebuie încurajaţi să se

implice cu idei legate de tematica: integritate și combaterea corupției.

IDEEA ÎN ACŢIUNE

JOCUL PENTRU DREPTURI

Pentru a învăța tinerii cu privire la tematica drepturile omului, Amnesty International a creat un joc simplu, în ca-

re jucătorii deveneau grupuri de refugiaţi care îşi plănuiau fuga către libertate. Tot echipamentul necesar erau

nişte cartonaşe imprimate pe hârtie A3, un ceas, creioane colorate şi pixuri. Deşi tema jocului nu este concen-

trată pe corupţie, jocul - care poate fi descărcat de pe Internet, poate fi adaptat pentru agenda de integritate.

Poți crea provocări legate de corupţie în care jucătorii aleg ce ar face în anumite situaţii şi primesc puncte pe

baza răspunsurilor lor. Astfel, participanţii încep să înţeleagă atât ce înseamnă corupţiei cât şi cum să o comba-

tă. Află mai multe:

www.amnesty.org.uk/resources/activity-great-escape

1. BOARD GAMES

(JOCURI DE SOCIETATE)

FII CREATIV

1.

Defineşte elementele de bază:

Pentru joc, deci-

de care este publicul ţintă căruia i te adresezi şi

contextul în care va fi jucat.

2.

Design, plan, buget:

Ia în calcul timpul necesar

pentru a pune în practică etapele planificate. Ia

în considerare: Din ce materiale vor fi făcute

piesele de joc (hârtie, carton rezistent, plastic)?

Câte piese trebuie făcute şi cât vor costa?

3.

Găseşte ajutor:

Abordează companii şi organi-

zaţii care ar putea dori să sponsorizeze jocul.

Negociază condiţiile – spre exemplu, dacă nu pot

oferi suficient pentru a acoperi costurile pentru

fabricarea jocului, întreabă-i dacă pot sponsoriza

distribuirea acestuia.

4.

Testează-ţi ideea:

Pune-ţi în aplicare planul şi

testează jocul într-un focus grup înainte de a-l

prezenta publicului ţintă. În perioada de testare,

întreabă jucătorii dacă au nelămuriri cu privire la

concept şi asigură-te că toate întrebările au răs-

puns în manualul jocului.

5.

Promovează jocul!

Dă de veste prietenilor şi

comunităţii şi ia în considerare organizarea unui

concurs sau publicarea jocului online, astfel încât

să poată fi reprodus şi de alţii.