Previous Page  8 / 12 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 8 / 12 Next Page
Page Background

PE SCURT

Pe măsură ce costurile și importanța educației cresc, tentația de a recurge la corupție devine tot mai mare.

Ca răspuns, părinții și elevii se implică în dezvăluirea cazurilor de corupție în învățământ și caută soluții.

Poți înțelege cheltuielile și investițiile dintr-o școală numărând și inventariind resursele respectivei școli.

Această metodă este cel mai des folosită pentru obiecte mici precum cărți, dar la fel de bine poate fi aplica-

tă în cazul altor bunuri și echipamente ale școlii.

CUM PUI IDEEA ÎN PRACTICĂ?

DE CE SĂ TE IMPLICI?

Dacă există locuri sau practici prin care se „scurg” banii în mod ilegal, le poți identifica și opri.

Multe țări se confruntă cu problema corupției în sistemul de educație, inclusiv România. Însă astfel de

proiecte mici, aplicate cu perseverență, contribuie la remedierea problemei.

4. NUMĂRĂ

RESURSELE

MONITORIZEAZĂ

1.

Identifică problema:

Alege o problemă care te

preocupă în școala ta. Pune pe hârtie toate solu-

țiile care vă vin în minte, ție și echipei tale

(brainstorming).

2.

Care este obiectivul?

Decide ce vrei să obții și

stabilește-ți obiectivele.

3.

Cercetează terenul:

Înțelege regulile referitoare

la problema pe care vrei să o monitorizezi. Fă o

reprezentare schematică a bugetului școlii și

învață unde se duc banii.

4.

Apelează la alții:

folosește proiectul ca un mod

de a intra în contact cu reprezentanți ai autorități-

lor relevante, precum Ministerul Educației.

Deschide dialogul!

5.

Începe planificarea:

Organizează o întâlnire

introductivă și planifică procesul. Învață-i pe cei

implicați în proiect cum să desfășoare munca de

cercetare și observare.

6.

Munca de teren:

În punctul acesta echipa ta va fi

„pe teren” pentru a analiza și nota modul în care

sunt cheltuiți banii școlii în aria relevantă pentru

proiectul tău de monitorizare.

7.

Împărtășește rezultatele:

Poți prezenta rezulta-

tele în fața conducerii școlii, a profesorilor sau

chiar a presei, dacă este cazul.