Previous Page  3 / 4 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 4 Next Page
Page Background

Știați că

Există un decalaj între nu-

mărul de cadre didactice și

numărul de studenți în Ro-

mânia care relevă că, prin

raportare la 1990, încărcă-

tura de studenți pe cadru

didactic s-a dublat. Româ-

nia ocupă poziția 16 dintr-

un total de 22 de state

analizate (țări membre

OECD), cu o valoare medie

de 17,6 studenți la un ca-

dru didactic.

(Agenția Română de Asigurare

a Calității în Învățământul Su-

perior, Barometrul Calității –

2009)

Conform

clasamentului

realizat de Webometrics

referitor la nivelul de tran-

sparență a arhivelor și a

documentelor oficiale, Uni-

versitatea de Ştiințe Agri-

cole și Medicină Veterinară

din Cluj-Napoca este frun-

tașă în țară având scorul

de 365 urmată de Universi-

tatea Ioan Cuza cu scorul

de 563, pe ultimul loc fiind

Academia de Ştiinte Medi-

cale din București, cu sco-

rul 12373.

(Webometrics)

4 metode de păstrare a integrităţii academice

1. Adoptarea unui Cod de Etică

Adoptarea şi aplicarea diligentă a

unui cod de etică ajută foarte mult

la păstrarea integrităţii academice

într-o organizaţie. Un cod elaborat

cu atenţie şi personalizat în func-

ţie de nevoile organizaţiei căreia îi

este destinat poate soluţiona mul-

te probleme de etică şi integritate

din cadrul acesteia, precum şi pre-

veni alte probleme de a apare în

viitor.

2. Achiziţionarea şi utilizarea unui

software anti-plagiat

Plagiatul estre o mare problemă în

mediul academic şi cea mai mare

ameninţare la adresa integrităţii

academice. Achiziţionarea unui

software anti-plagiat şi obligarea

studenţilor şi cercetătorilor să-l

utilizeze pentru verificarea lucrări-

lor lor poate preveni scandalurile

ulterioare şi, dacă nu chiar elimina

în totalitate, cel puţin reduce dras-

tic fenomenul plagiatului.

3.Organizarea unor cursuri de eti-

că şi integritate

Organizarea şi încurajarea cerce-

tătorilor, profesorilor şi studenţi-

lor să participe la cursuri de etică

şi integritate ajută la promovarea

eticii şi integrităţii în mediul aca-

demic. Totodată, ele ajută la con-

ştientizarea de către participanţi

a anumitor valori şi principii mo-

rale şi la prevenirea încălcării in-

tegrităţii academice.

4.Aplicarea de sancţiuni

Aplicarea de sancţiuni este atât o

măsură punitivă, cât şi una pre-

ventivă. Pe de o parte, cei ce în-

calcă integritatea academică su-

feră anumite consecinţe concrete

ale faptelor lor. Pe de altă parte,

cei ce respectă integritatea aca-

demică, dar sunt tentaţi să o în-

calce, se vor gândi de două ori

înainte să cedeze tentaţiei dacă li

se vor aplica nişte sancţiuni con-

crete în cazul în care vor fi prinşi.