

1.Metoda auto-evaluării –
constă în discuţii, interviuri,
seminarii
formale
sau
informale
pe
care
departamentul/personalul cu atribuţii de conformitate din
cadrul companiei le derulează cu angajaţii companiei. Pe baza
acestui tip de intervievare poate fi conceput un Registru de
Reglementări, document esenţial în identificarea şi clasificarea
riscurilor apărute în cadrul activităţilor derulate la nivel de
companie.
2.Metoda Semnalelor de alarmă
–
evenimente care
alertează factorii de decizie cu privire la producerea unui risc
de neconformitate sau o încălcare a unor reguli interne. O
astfel de metodă este utilă spre exemplu în cazul în care
legislaţia în vigoare prevede termene-proceduri cu termen
limită de încadrare pe anumite activităţi, servicii sau produse
derulate/deţinute de companie. Pentru a nu încălca termenele
respective, compania îşi poate stabili un sistem intern de
alertare.
3.Metoda Indicatorilor de Performanţă (KPIs)
.
Uzitaţi în
special în zona serviciilor financiare, indicatorii de performanţă
pot fi o metodă eficientă de măsurare a eficienţei comunicării
în cadrul companiei, spre exemplu, sau nivelul de orientare
către clienţi.
4.Metoda Hărţilor Riscurilor/Fluxurilor.
Desenate pe
fluxurile de lucru din cadrul companiei, hărţile riscurilor sunt o
metodă eficientă prin care pot fi identificate riscurile de orice