Background Image
Previous Page  5 / 8 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 5 / 8 Next Page
Page Background

T R AN S P AR E NCY I N FO

4

b u n e p r ac t i c i

ține evidența hotărârilor jude-

cătorești legate de măsura

confiscării speciale sau extinse

dezvoltă și gestionează siste-

mul informatic naţional integrat

de evidenţă a creanţelor pro-

venite din infracţiuni, ca sistem

unic de monitorizare a bunuri-

lor sechestrate, confiscate și

valorificate în cadrul procesului

penal

acordă asistență pentru eva-

luarea bunurilor sechestrate

Agenția Naţională de Adminis-

trare a Bunurilor Sechestrate

va avea rolul de facilitator pen-

tru urmărirea și identificarea

bunurilor provenite din fapte

infracționale, pentru îmbunătă-

țirea recuperării acestora. De

asemenea, va valorifica aceste

bunuri indisponibilizate și va

sprijini organele judiciare pen-

tru utilizarea celor mai bune

practici în materia identificării

și administrării bunurilor care

fac obiectul măsurilor de indis-

ponibilizare.

TIRO - propuneri de

amendamente

Proiectul de lege pentru înfiinţarea, organizarea și funcționarea Agen-

ţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Sechestrate a fost supus

dezbaterii publice în luna aprilie, pe site-ul Ministerului Justiției. În ve-

derea clarificării unor aspecte din actul normativ, Transparency Inter-

national România propune o serie de amendamente.

Propunere modificare: Art. 5. Principiile după care se desfăşoară acti-

vitatea Agenţiei sunt legalitatea, confidențialitatea,

transparența, in-

tegritatea,

autonomia operaţională, celeritatea și eficiența.

Motivare: Considerăm că este necesar ca transparența și integritatea

să fie enumerate în lege ca principii esențiale în baza cărora să se

desfășoare activitatea Agenției.

Propunere modificare: Art.6. Agenţia este condusă de un director ge-

neral, numit de către ministrul Justiției,

în urma organizării unui con-

curs, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a pre-

zentei legi. (…) În termen de 1 lună de la numire, directorul gene-

ral și director general adjunct supun aprobării Consiliului un

plan managerial aferent mandatului.

Motivare: Organizarea concursului pentru postul de director general,

respectiv pentru cel de director general adjunct este obligatorie. De

asemenea, recomandăm stabilirea unui termen în care noua conduce-

re va prezenta Consiliului un plan managerial.

Propunere modificare: Art.12. Agenţia își desfășoară activitatea sub

coordonarea unui Consiliu, alcătuit din directorul general al Agenţiei,

câte un reprezentant al Ministerului Justiției, CSM, Parchetului de pe

lângă ÎCCJ, DNA, Inspectoratului General al Poliţiei Române, MFP,

ANAF,

Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Ba-

nilor; precum şi 4 reprezentanți ai societății civile.

Motivare: Prezența unui reprezentant al ONPCSB este necesară în

situația în care valoarea bunurilor nu ajunge la totalul sumei care tre-

buie confiscate. Din cei 4 reprezentanți ai societății civile, 2 vor fi se-

lectați de MJ și 2 de MFP, pe baza unei proceduri aprobate prin HG.

Propunere introducere articol:

Agenția publică pe pagina de inter-

net lista imobilelor confiscate, împreună cu informații despre ca-

racteristicile acestora.

Motivare: Pentru asigurarea transparenței și informării corecte a cetă-

țenilor.