Background Image
Previous Page  6 / 8 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 6 / 8 Next Page
Page Background

5

T R AN S P AR E NCY I N F O

b u n e p r ac t i c i

Propunere modificare: Art.30 Bunurile imobile confiscate vor putea fi utilizate de instituțiile

publice ale administrației centrale și locale

sau vor putea fi atribuite în folosință gratuită

organizațiilor neguvernamentale care derulează programe de prevenire a infracțiunilor

pentru care s-a dispus confiscarea.

Propunere introducere articol:

Sumele rezultate din valorificarea bunurilor confiscate vor

fi utilizate pentru derularea de programe de prevenție care să limiteze riscurile unor

infracțiuni similare pe viitor. În acest scop, o parte din sumă va fi atribuită sub formă

de granturi, conform legii, organizațiilor neguvernamentale care derulează programe

de prevenire a infracțiunilor pentru care s-a dispus confiscarea.

Motivare: Considerăm că prin cele două prevederi vor putea fi sprijinite organizațiile negu-

vernamentale care derulează programe de prevenire a infracțiunilor pentru care s-a dispus

confiscarea.

Propunere modificare: Hotărârea Guvernului nr. 32/2011 privind desemnarea Oficiului Naţio-

nal de Prevenire a Criminalităţii şi Cooperare pentru Recuperarea Creanţelor provenite din

Infracţiuni din cadrul Ministerului Justiţiei (…)

se abrogă în termen de 120 de zile de la da-

ta intrării în vigoare a prezentei legi.

Motivare: Este obligatorie stabilirea unui termen în care va fi abrogată HG nr. 32/2011 pentru

a preveni o situație de vid legislativ. De altfel, toate termenele prevăzute în prezentul proiect

de lege trebuie corelate cu termenele care fac Agenția funcțională.

Considerăm că este utilă o clarificare a modului în care Agenția ține evidența sumelor colec-

tate în urma valorificării bunurilor confiscate în procedurile penale. De asemenea, recoman-

dăm ca actul normativ să prevadă termene clare în care instituțiile / entitățile vizate să înde-

plinească solicitările menționate în prezentul act normativ.