Previous Page  15 / 58 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 15 / 58 Next Page
Page Background

O atitudine integră în sectorul privat nu poate deveni virală

decât prin stabilirea unor sancțiuni și stimulente. În momentul

în care posibilitatea de detecție și aplicare a unor sancțiuni

descurajante devine iminentă, companiile vor fi determinate să

contracareze fenomenul de corupție. Chiar și pentru

companiile care operează în medii lipsite de sancțiuni

descurajante și/sau cu şanse reduse de a fi prinse, atitudinea

integră poate garanta un profit sustenabil pe termen lung. Pe

de o parte, în combaterea corupției, stimulentele pot fi o

alternativă prin avantaje tangibile acordate companiilor integre

și responsabile.

Prin urmare, stakeholderii din sectoarele public și privat, dar și

societatea civilă pot stabili şi aplica sancțiuni și stimulente de

combatere a corupției atât companiilor, reprezentanților lor, cât

și asociaților, astfel încât combaterea corupției să devină, din

ce în ce mai mult, o decizie de afaceri la ordinea zilei,

susținând totodată dorința morală de a face ceea ce este

corect.

Tipuri de sancțiuni și stimulente de combatere a corupției

în afaceri aplicate diferitor sectoare:

Sectorul Public

(instituții guvernamentale, organizații

interguvernamentale, etc.): o instituție guvernamentală poate

impune o amendă unei companii prinsă mituind un funcționar

public.

Sectorul Privat

(companii, investitori, etc.): o companie mare

poate prefera un anumit furnizor datorită codului său etic, a

atitudinii anticorupție și a programelor excepționale de

conformitate.