Previous Page  17 / 58 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 17 / 58 Next Page
Page Background

Combaterea corupţiei prin

sancţiuni pentru conduită neconformă

Primul pas în a determina combaterea corupției în afaceri este

de a preciza în mod clar ce se așteaptă de la companii și

reprezentanții acestora. Un standard de integritate, la care

companiile și reprezentanții acestora să adere, servește drept

criteriu obiectiv de evaluare a performanței în afaceri. Acest

standard de integritate poate căpăta caracter de lege (în

sectorul public), poate deveni cod de conduită pentru

partenerii de afaceri (în sectorul privat), poate lua forma unei

recomandări de bună practică (în societatea civilă) sau poate

lua diverse alte forme agreate de cele trei sectoare.

O abordare anticorupție care utilizează doar sancțiuni este

insuficientă, motiv pentru care stakeholderii ar trebui să aplice

o abordare complementară care să ridice nu numai costurile

financiare, sociale și psihologice ale corupției, dar și beneficiile

celor care rămân/devin integrii. Asemănător abordării

sancțiunilor, este important a crește nu numai beneficiile

financiare, ci și beneficiile sociale și psihologice atunci când se

aplică stimulente.

Beneficiile financiare includ toate recompensele financiare pe

care reprezentantul unei companii se așteaptă să le obțină

pentru respectarea/ alinierea la standardele de integritate.

Majoritatea beneficiilor financiare din partea stakeholderilor

externi afectează compania în ansamblu, de exemplu, statutul

de a fi furnizor preferat. Beneficiile sociale apar de obicei din

recunoașterea și laudele aduse de colegi, prieteni, parteneri

sau de către alte organizații publice.