

România să devină membru cu drepturi depline al OCDE
și al grupurilor de lucru relevante ale organizației, ca de
exemplu Grupul de lucru anti-mită.
Identificarea, descurajarea şi sancţionarea înţelegerilor
anticoncurenţiale.
Întreprinderile publice să implementeze planuri de
integritate, cerință obligatorie în concordanţă cu
Angajamentul luat la Summitul de la Londra.
Elaborarea proiectului de act normativ pentru transpunerea
Directivei 2014/95/UE care presupune prezentarea de
informații nefinanciare și de informații privind diversitatea
de către anumite întreprinderi și grupuri mari.
Schimb de bune practici în implementarea programelor de
integritate între mediul privat şi sectorul public.
Consultări publice periodice între reprezentanţii sectorului
public şi mediul de afaceri cu privire la agenda naţională
anticorupţie şi politicile publice cu impact asupra activităţii
economice.
Diseminarea politicilor şi programelor anti-mită dezvoltate
la nivelul companiilor, precum şi solicitarea respectării unor
standarde echivalente de către contractorii şi furnizorii cu
care acestea colaborează.
Întreprinderile la care statul este acționar să îşi publice în
format deschis indicatorii economici și de performanță,
inclusiv a bugetele și subvențiilor primite de la autorități
publice.
De altfel, un tip de intervenţie strategică prioritară până în
2020 este dat de intensificarea eforturilor de consolidare a
integrității în mediul de afaceri autohton, incluzând aici şi
întreprinderile publice. O astfel de intervenţie poate fi făcută la