Previous Page  8 / 58 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 8 / 58 Next Page
Page Background

Dacă în cazul companiilor multinaționale/ cu capital

preponderent străin problematica valorilor este mai cunoscută

(pentru că trăim într-o societate globalizată, valorile circulând

de la centru la periferie, conform paradigmei lui I. Wallerstein),

în firmele mici abordările axiologice sunt relativ sporadice.

Situaţia reiese dintr-un sondaj de opinie la care au participat

300 de firme din mediul de afaceri românesc.

Sondajul a fost realizat cu scopul de a identifica valori care

stau la baza sectorului de afaceri din România, precum și

comportamentul integru recunoscut de companiile românești şi

a fost derulat în cadrul

proiectului „Creșterea rolului sistemului

judiciar în prevenirea corupției în mediul de afaceri”,

finanțat

din Fondul pentru relații bilaterale la nivel național Apelul III,

Programul RO01 - Asistență tehnică și Fondul Bilateral la Nivel

Național – Arii Prioritare: Justiție și Afaceri Interne.

În opinia a peste jumătate dintre reprezentanții firmelor (55%),

viziunea organizațională vizează mai degrabă satisfacerea

intereselor legitime ale stakeholderilor (ex., clienți/ beneficiari,

parteneri, furnizori, bănci, instituții etc.). Pentru restul de 45%

dintre firmele chestionate viziunea managementului se reflectă

în obținerea de performanță (măsurată prin indicatori

economico-financiari) - pe bază de evaluare și control asupra

sarcinilor și obiectivelor.

Una dintre cele mai importante întrebări din cadrul secțiunii

dedicate valorilor și comportamentelor actorilor din mediul de

afaceri a fost aceea privind asociereai dintre o anumită valoare

și/ sau conotație, atribut (cutumă, normă, încredere,

atașament etc.) și filosofiei (spiritului) ce caracterizează firma

chestionată.