

RADIOGRAFIA VALORILOR CARE STAU LA BAZA
MEDIULUI DE AFACERI AUTOHTON
Companiile românești se află într-un stadiu incipient de
conștientizare a unor valori (precum integritate și etică în
afaceri, transparență, loialitate față de parteneri, încredere
între angajați și management, prevenție față de corupție etc.)
poate și dintr-un motiv aparent utilitar, uneori cuprins în
sintagma:
“La ce bun să am valori dacă nu am profit/ nu-mi
merge bine afacerea?”
.
Esenţial de înţeles este faptul că între performanță și valorile
etice există interdependențe strânse, pentru că prosperitatea
apare într-un mediu propice, bazat pe integritate și respectare
a legii.
Valorile managerului român (%)
42,7
42,7
27,3
25,5
19,1
19,1
14,5
4,5
4,5
integritatea corectitudinea sinceritatea respectul faţă de
oameni
obiectivitatea imparţialitatea responsabilitatea transparenţa
optimismul