1 / 4 Next Page
Information
Show Menu
1 / 4 Next Page
Page Background

La un an de la aprobarea pachetului legislativ

privind achiziţiile publice, l-am invitat pe președintele

Agenției Naționale pentru Achiziții Publice, Bogdan

Pușcaș, să facă un bilanţ al implementării actelor nor-

mative şi să ne dezvăluie care sunt planurile ANAP

pentru simplificarea procedurilor aplicabile şi pentru

prevenirea corupţiei în achiziţiile publice.

Cum evaluaţi implementarea pachetului legislativ pe achizi-

ţii publice, la un an de la aprobarea acestuia?

La o primă impresie, noul pachet legislativ este clar mult

mai extins în ceea ce privește prevederile, fiind mult mai

greu de implementat litera întregului pachet. Avem nevoie

de mai multă cunoaştere şi de o creştere a capacităţii

administrative, iar acest prim an a avut exact aceste două

componente într-o luptă permanentă. Nevoia noastră, a

celor care reglementăm, este de a pune la dispoziţie îndru-

mare şi explicaţii suplimentare. Necesitatea noastră este de

a ne îmbunătăţi capacitatea administrativă. Şi în interiorul

Agenţiei au fost elemente de noutate, ceea ce a dus la o

situaţie pe care a trebuit să o gestionăm în paralel: pe de o

parte să ne facem rolul de reglementator şi să emitem toate

textele pe care trebuia să le emitem, pe de altă parte să

avem un nivel de cunoaştere suficient de bun încât să

orientăm corect autorităţile care ne-au contactat cu diverse

Președintele ANAP, Bogdan Pușcaș: Transparentizarea

cu orice preţ în achizițiile publice este necesară

#IntegrityPactsRO

Newsletter nr.9 / August 2017

Pactele de Integritate (Integrity Pacts)

reprezintă un acord între o instituţie publică şi

o companie/un grup de companii participante

la un proces de achiziţie publică. Acest acord

implică angajamentul părților de a se abţine de

la a plăti, oferi, solicita sau promite mită , trafic

de influenţă sau orice alte forme de coluziune

pe parcursul procesului de achiziție. Totodată

instituie o formă de transparentizare a achiziţi-

ei, prin facilitarea accesului unei terţe părţi la

acest proces în calitate de monitor extern.

Monitorul este de regulă o organizaţie a soci-

etății civile, iar monitorizarea se poate desfă-

şura de la începutul procesului de achiziţie şi

până la finalizarea implementării contractului.