Previous Page  7 / 8 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 7 / 8 Next Page
Page Background

T R AN S P AR E NCY I N FO

6

e v e n i me n t e

Pe baza cazurilor semnalate de către cetățeni, Centrul ALAC identifică

probleme la nivel de sistem și depune eforturi pentru eliminarea acesto-

ra. Câteva din rezultatele campaniilor de advocacy ALAC :

Protecția angajaților din sectorul public care sesizează acte de co-

rupție la locul de muncă este asigurată prin Legea avertizorilor de

integritate (nr. 571/2004).

Cetățenii primesc integral motivarea rezoluțiilor și ordonanțelor de

la Parchet. Astfel, procurorii sunt obligați să motiveze decizia prin

care resping o plângere, datorită modificării Codului de Procedură

Penală.

Cetățenii cu venituri mici pot beneficia gratuit de sprijinul unui

avocat, pentru a-și apăra drepturile în instanță și a obține repararea

prejudiciilor cauzate de corupție.

Prima propunere a legii care a stat la baza înființării Agenției Națio-

nale de Integritate.

Abuzul în serviciu a fost inclus între faptele de corupție—prin

articolul 13

2

din Legea 78/2000.

contribu

ț

ia ALAC la schimbare

Noi am făcut primul pas, acum e rândul tău.

Implică-te! Raportează corup

ți

a!

6.000

de cetă

ț

eni

consilia

ț

i în România

140.000

de cazuri preluate,

în toată lumea

90

centre ALAC

60

de

ț

ări cu

centre ALAC