

T R AN S P AR E NCY I N FO
6
e v e n i me n t e
Pe baza cazurilor semnalate de către cetățeni, Centrul ALAC identifică
probleme la nivel de sistem și depune eforturi pentru eliminarea acesto-
ra. Câteva din rezultatele campaniilor de advocacy ALAC :
Protecția angajaților din sectorul public care sesizează acte de co-
rupție la locul de muncă este asigurată prin Legea avertizorilor de
integritate (nr. 571/2004).
Cetățenii primesc integral motivarea rezoluțiilor și ordonanțelor de
la Parchet. Astfel, procurorii sunt obligați să motiveze decizia prin
care resping o plângere, datorită modificării Codului de Procedură
Penală.
Cetățenii cu venituri mici pot beneficia gratuit de sprijinul unui
avocat, pentru a-și apăra drepturile în instanță și a obține repararea
prejudiciilor cauzate de corupție.
Prima propunere a legii care a stat la baza înființării Agenției Națio-
nale de Integritate.
Abuzul în serviciu a fost inclus între faptele de corupție—prin
articolul 13
2
din Legea 78/2000.
contribu
ț
ia ALAC la schimbare
Noi am făcut primul pas, acum e rândul tău.
Implică-te! Raportează corup
ți
a!
6.000
de cetă
ț
eni
consilia
ț
i în România
140.000
de cazuri preluate,
în toată lumea
90
centre ALAC
60
de
ț
ări cu
centre ALAC