Background Image
Previous Page  4 / 11 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 4 / 11 Next Page
Page Background

3

T R AN S P AR E NCY I N F O

l eg i s l a

ț

i e

Proiect de lege

privind achizițiile publice

Proiectul de lege privind achizițiile publice a fost supus dezbaterii pe site-ul Ministerului Finanțelor timp

de 10 zile, însemnând perioada minimă prevăzută de legea transparenței decizionale în administrația

publică. Pe calendarul executivului, actul normativ va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2016.

În proiect sunt cuprinse o serie de modificări, rezultate în principal din transpunerea Directivei nr. 2014/-

2014/24/UE privind achizițiile publice. Prezentăm doar câteva dintre cele mai importante schimbări

aduse, comparativ cu Ordonanţa de urgenţă nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publi-

că, aflată în vigoare.

1.

Conflictul de interese

În proiectul de lege conflictul de interese este explicat printr-o definiție, nu se mai face doar o

trimitere la Legea nr. 161/2003, ca în OUG nr. 34/2006.

“Prin conflict de interese se înțelege orice situație în care persoanele fizice sau juridice care au o influ-

ență determinantă în legătură cu modul de realizare a achiziției sau organizarea procedurii de atribuire

ori participă în procesul de verificare/evaluare a solicitărilor de participare/ofertelor au, direct sau indirect,

un interes personal, financiar, economic ori de altă natură, sau se află într-o altă situație de natură să le

afecteze independența si imparțialitatea pe parcursul procedurii de atribuire”.

Autoritatea contractantă este obligată să ia măsurile necesare

“pentru a preveni, identifica și

remedia situațiile de conflict de interese”

, nu doar pentru a evita posibile conflicte de

interese, ca în prezent.

În schimb, gradul de rudenie până la care e consideră că există conflict de interese a fost res-

trâns, de la

“rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv”,

la

“rudă sau afin, până

la gradul al doilea inclusiv”.

Criteriul este valabil atât în cazul persoanelor care participă în

procesul de verificare / evaluare a solicitărilor de participare / ofertelor, cât și în cazul ofertan-

tului / candidatului / ofertantului asociat / subcontractantul nominalizat.