Previous Page  14 / 19 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 14 / 19 Next Page
Page Background

T R AN S P AR E NCY I N T E RN A T I ON A L ROMAN I A

mediul de afaceri este o provocare atât pentru companii cât și pentru părțile interesate. Pen-

tru crearea unei culturi a integrității sunt necesare eforturile conjugate ale acestora – este uni-

ca soluţie pentru a genera creştere economică sustenabilă și dezvoltarea sănătoasă a socie-

tății în general.



Cadrul legislativ general schimbător şi nu gândit în direcţia unei strategii naţionale de dez-

voltare a sectorului economic şi integrităţii în mediul de afaceri. A se vedea nenumăratele

modificări ale Codului Fiscal şi ale Legii 31/1990 privind societăţile comerciale.



Lipsa unui cadru de principii și reglementări uniforme de bună guvernanţă, etică și antico-

rupție aplicabile întregului mediu de afaceri.



Insuficienta implementare a sistemelor de management al eticii şi conformităţii (de exem-

plu, coduri de etică, traininguri de etică şi conformitate, politici şi proceduri interne de pre-

venire a corupţiei, audit intern de etică şi conformitate), precum şi implementarea inefici-

entă sau formală a acestora în companii.

Către mediul de afaceri



Adaptarea standardelor internaționale de conformitate și accesibilizarea lor la toate nivelu-

rile de decizie, nu numai pentru top management, dar și pentru structurile responsabile de

conformitate din companii.



Desfăşurarea activităţii companiilor în limitele prevederilor unui sistem funcţional şi perso-

nalizat de management al eticii şi conformităţii.



Implementarea liniilor de avertizare de interes public la nivelul tuturor companiilor și încu-

rajarea angajaţilor să sesizeze superiorilor ierarhici sau comisiei de etică situaţiile care au

potenţialul de a genera sau mări riscurile de neintegritate.



Creșterea transparenței raportărilor anuale cu privire la activitatea companiilor.

Recomandări

Nevoile și vulnerabilitățile mediului de afaceri din România