Previous Page  16 / 19 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 16 / 19 Next Page
Page Background

T R AN S P AR E NCY I N T E RN A T I ON A L ROMAN I A



Organizarea de consultări publice periodice între reprezentanţii sectorului public şi mediul

de afaceri cu privire la agenda naţională anticorupţie şi politicile publice cu impact asupra

activităţii economice (SNA);



Crearea unei baze de date publice a companiilor condamnate, și a celor care au eșuat să

implementeze contracte de achiziție publică, precum și stabilirea unui sistem de recom-

pensare pentru ofertanții care au dat dovadă de integritate în derularea activităților econo-

mice (SNA și angajamentul României la Summitul de la Londra).



Implementarea de către autoritățile publice a pactelor de integritate în procesele de achizi-

ție și până la finalizarea implementării contractelor. Pactele de integritate reprezintă un

acord între o instituţie publică şi o companie sau un grup de companii participante la un

proces de achiziţie publică. Acest acord implică angajamentul părților de a se abţine de la

plăti, oferi, solicita sau promite mită , trafic de influenţă sau orice alte forme de coluziune

pe parcursul procesului de achiziție. Totodată instituie o formă de transparentizare a achi-

ziţiei prin facilitarea accesului unei terţe părţi la acest proces în calitate de monitor. Acest

monitor este de regulă o organizaţie a societății civile , iar monitorizarea se poate desfă-

şura de la începutul procesului de achiziţie şi până la finalizarea implementării contractu-

lui.

Către cetățeni și societatea civilă



Monitorizarea modului în care este realizată implementarea sistemelor de management al

eticii și conformității de către companii .



Monitorizarea modului în care companiile îşi conduc afacerile și semnalarea publică a

practicilor lipsite de integritate detectate.



Realizarea și publicarea de clasamente ale companiilor în ceea ce privește etica şi res-

ponsabilitatea acestora în modul în care acţionează.



Încercarea de a cumpăra produse și servicii în mod prioritar de la companiile cu o reputa-

ţie de a fi integre, de a acţiona în mod etic şi responsabil și de a boicota pe cele care dau

dovadă de practici lipsite de integritate.