Previous Page  17 / 19 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 17 / 19 Next Page
Page Background

PO L I CY P AP E R d e c emb r i e 2 0 1 6

Măsuri propuse mediului de afaceri din România



Introducerea obligaţiei legale ca toate companiile publice și private să îşi dezvolte intern

departamente şi sisteme de management de etică şi conformitate, fără diferențiere. De-

partamentele de Etică şi Conformitate trebuie să fie coordonate de Responsabili de Etică

şi Conformitate cu experienţă în domeniu, care trebuie să fie independenţi faţă de mana-

gement.



Introducerea obligaţiei ca toate companiile publice și private să dezvolte un cod de etică

şi conduită profesională, valabil pentru toţi angajaţii (inclusiv management) şi disponibil pe

pagina de Internet a întreprinderii publice. Aferent acestuia: procedura privind evaluarea

eficacităţii şi revizuirea anuală a Codului printr-un proces de consultare

multi-stakeholder

.

Codul de etică şi conduită profesională este parte integrantă din contractele încheiate de

întreprinderea publică cu proprii angajaţi, manageri, colaboratori.



Introducerea obligaţiei ca toate companiile publice și private să dezvolte intern politici spe-

cifice şi clare privind conflictul de interese aplicabilă la nivelul membrilor Consiliilor de Ad-

ministraţie,

top

şi

middle

managementului, consilierilor economici şi financiari, auditorilor

interni şi experţilor financiar-contabili, şi la nivelul angajaţilor, precum şi a unui sistem de

sesizare şi rezolvare a conflictelor de interese. Elaborarea de către Consiliul de

Administraţie a unui raport anual privind conflictele de interese.



Introducerea obligaţiei ca toate companiile să dezvolte intern un set de politici precum ce-

le de:

interzicere a mitei şi regimul cadourilor şi atenţiilor pe care le pot primi sau acor-

da angajaţii, membrii managementului şi colaboratorii întreprinderii publice, cu

precizarea clară a ceea ce constituie faptă de corupţie (mită). Se vor urmări atât

aspectele care ţin de legătura dintre mediul de afaceri şi instituţiile publice, cât şi

pe cea în interiorul mediului de afaceri, între întreprinderile publice şi alte socie-

tăţi comerciale.

transparenţa şi respectarea confidenţialităţii datelor;

egalitatea de şanse, nediscriminarea şi prevenirea hărţuirii la locul de muncă,

care să menţioneze explicit promovarea unui acces echitabil la poziţiile de con-

ducere ale organizaţiei;

managementul riscurilor, care să cuprindă toate tipurile de riscuri, operaţionale,

financiare, privind capitalul uman, reputaţionale etc.;

dialogul social, care privește implicarea tuturor părților interesate întreprinderii

publice in decizii care țin de impactul activităților acesteia asupra lor;

5. Implementarea liniilor de avertizare de interes public la nivelul tuturor companiilor însoțite

de politică și proceduri clare și comprehensive prin care să fie instituite măsurile de pro-