În data de 26 februarie 2019 a avut loc la București a XXVIII-a ediție a Summit-ului de Integritate pentru Prosperitate. În cadrul evenimentului au fost abordate teme precum codurile de etică în cadrul companiilor; integritatea în sănătate; etica în banking, dar și etica și construcția valorii ca principii în marketing.

Speakeri ai evenimentului au fost Victor Alistar, Cristian Sas, Marian Popa, Andrei Dudoiu și Dan Popescu. Una din concluziile importante ale evenimentului a fost aceea că mentalul colectiv integru este o consecință a integrității individuale, a faptelor și acțiunilor proprii.

 

Victor Alistar – Director Executiv Transparency International Romania

Avertizarea de integritate este un instrument cheie în prevenția și corectarea faptelor de corupție. Prin implementarea mecanismului de avertizare de integritate în companii se obține o libertate de exprimare la nivel profesional. Dezvoltat ca mecanism intern, acesta este înțeles ca o protecție colectivă. Nu este important cine anume a greșit, ci mai degrabă este esențială găsirea modalității rapide de corectare a greșelilor/erorilor semnalate prin sistemul menționat. Implementarea acestui mecanism protejează managementul companiei, precum și parcursul ei în lumea afacerilor și în percepția clienților.

 

Cristian Sas, Președinte Colegiul Pacienților

Cât ne costă lipsa eticii și integrității în sistemul de sănătate? Ne costă 8 ani din viață, în medie, conform unui raport al Băncii Mondiale. Cadrul legislativ trebuie să fie ancorat în realitate, clar și complet.

 

Marian V. Popa, Director Deutsche Bank Global Technology Center România

Anual, pe glob suma mitei este de 10. 000.000.000.000 USD, însemnând PIB-ul Chinei. Simbolic vorbind, chinezii muncesc un an întreg pentru ca întreg globul să poată da mită. La nivelul României, mita reprezintă 15% din PIB. Niciun minister nu are o asemenea alocare bugetară/an. Scopul acestor întâlniri nu este unul de morală sau de educație, fundamentul acestora este egoismul civilizat. Țelul fiecărui individ în parte trebuie să fie creșterea nivelului de trai propriu, întâi de toate, iar acest demers necesită, în cele din urmă, un context social unitar pentru a fi observate rezultate importante. Este nevoie de perseverență pentru ca lucrurile să se schimbe în bine. Dezvoltarea unei societăți este un proces de transformare complexă și completă, iar acest lucru necesită tenacitate, implicare și răbdare.

 

Andrei Dudoiu, bancher, co-fondator platformă HumanFinance.ro

Băncile care își elaborează politicile de management bazându-se pe criterii de etică și integritate și acționează inclusiv în interesul comunităților locale sunt un exemplu de bună practică. Este cazul Banca Etica, aceasta își are originile în Italia și dezvoltă treptat conceptul de Human Banking.

 

Dan Popescu, Președinte AECTRA Agrochemicals

Un business de succes are nevoie de un set de valori, de idei pe care să fie fundamentat și pe care să le poată promova mai departe. Când vinzi ceva, îți dorești ca clientul să te aleagă din propria sa voință, să te placă. Mesajul tău trebuie să fie unul valoros în domeniul în care acționezi. Dacă noi credem cu adevărat în valorile noastre și avem capacitatea să le vindem, atunci vom ajunge unde ne-am propus, vom putea da mai departe sistemul de valori în care credem.


Bucuresti, 26 februarie 2019