
TI-România a creat un concept propriu care asigură un rezultat realist și util beneficiarilor, prin combinarea asistenței tehnice de implementare cu formarea profesională necesară utilizării efective post implementare, cu rezultate remarcabile. Comparativ cu instrumentele clasice folosite până acum în implementarea Sistemului de Control Intern Managerial, și anume elaborarea în laborator a procedurilor de sistem, proceduri care ulterior nu sunt utilizate în mod concret (aspecte evidențiate în rapoartele de audit ale Curții de Conturi) sau cursuri generice de prezentare a SCIM, metodologia de implementare promovată de TI-Romania pune accentul pe:
Elaborarea incluzivă a procedurilor, în colaborare cu personalul căruia urmează să i se aplice
Învățare prin practică
Combinarea expertizei de management cu expertiza de specialitate a instituției beneficiare
Etapele procesului
Etapa 1: Analiza sistemului de control intern managerial în cerințelor prevăzute în Ordinul SGG nr. 200/2016
Obiective urmărite:
Identificarea fluxului de informații la nivel intra-departamental și interdepartamental
Identificarea disfuncționalităților și cauzelor acestora
Analiza riscurilor
Etapa 2: Instruirea personalului pentru adaptarea la funcțiunile curente în condiții de SCIM
Obiective urmărite:
Dezvoltarea unui program personalizat de pregătire profesională în domeniul SCIM
Etapa 3: Elaborarea documentației sistemului de management
Obiective urmărite:
Elaborarea de instrumente și proceduri de sistem și operaționale de control intern, cu respectarea cerințelor prevăzute în Ordinul SGG nr. 200/2016.
Monitorizarea implementării procedurilor de lucru.
Etapa 4: Mentenanța și consolidarea rezultatelor obţinute prin implementarea SCIM